On Friday afternoon, Sam’s teacher had a special assignment. “Next week, we’ll be studying humanitarian efforts around the world since the time of the Renaissance, including those to help the blind,” she said. “Over the weekend, I want each of you to wear a blindfold for an entire day. The premise of this experiment is that it will help you understand what it’s like to be blind,” she said. Sam was a skeptic. He really didn’t think the assignment would be too challenging. On Saturday morning, Sam took a piece of cloth and tied it around his head to cover his eyes. Then he went into the kitchen for breakfast. He heard the voices of his parents and brothers but couldn’t specify where each voice was coming from. He thought about how important hearing is for blind people. “Could you pass me the newspaper, please?” he asked. Just then, he remembered he couldn’t see the words on the page. He wondered if Braille newspapers were ever made. After finishing breakfast, his brothers asked him to play soccer. As he followed them, he accidentally walked into the baker’s rack. He also found that he couldn’t play soccer. He wouldn’t be able to coordinate his actions without being able to see. Without his optic senses, he had no spatial awareness. Furthermore, he couldn’t do simultaneous activities because he had to make sure he was safe first. He sat on the lawn. Suddenly, he realized that though he couldn’t see, his other senses worked perfectly fine. In fact, he began to realize new and different aspects of common objects. For example, he took a flower bud and felt it with his finger. He realized for the first time that it seemed to be covered with wax. His hypothesis about being blind was disproved. The informative experiment had an imprint on him. It showed him sight was an asset that should be appreciated and taught him to revere the talents of blind people.
 
В пятницу днем у учителя Сэма было специальное задание. “На следующей неделе мы будем изучать гуманитарные усилия по всему миру со времен Возрождения, в том числе те, которые помогают слепым”, - сказала она. “В выходные я хочу, чтобы каждый из вас носил повязку на глаза в течение целого дня. Предпосылка этого эксперимента заключается в том, что он поможет вам понять, каково это-быть слепым”, - сказала она. Сэм был скептиком. Он действительно не думал, что это задание будет слишком сложным. В субботу утром Сэм взял кусок ткани и повязал его вокруг головы, чтобы прикрыть глаза. Потом он пошел на кухню завтракать. Он слышал голоса своих родителей и братьев, но не мог точно определить, откуда они исходят. Он подумал о том, как важен слух для слепых людей. “Не могли бы вы передать мне газету, пожалуйста?- спросил он. И тут он вспомнил, что не может видеть слова на странице. Он подумал, а были ли вообще когда-нибудь сделаны газеты, написанные шрифтом Брайля. После завтрака братья пригласили его поиграть в футбол. Следуя за ними, он случайно наткнулся на стойку булочника. Он также обнаружил, что не может играть в футбол. Он не сможет координировать свои действия, не имея возможности видеть. Без своих оптических чувств он не обладал пространственным восприятием. Кроме того, он не мог заниматься одновременно, потому что сначала должен был убедиться, что находится в безопасности. Он сел на лужайку. Внезапно он понял, что хотя и не может видеть, но все остальные его чувства работают совершенно нормально. На самом деле, он начал осознавать новые и различные аспекты общих объектов. Например, он взял бутон цветка и ощупал его пальцем. Только сейчас он понял, что она словно покрыта воском. Его гипотеза о слепоте была опровергнута. Информативный эксперимент наложил на него свой отпечаток. Она показала ему, что зрение-это ценность, которую следует ценить, и научила его уважать таланты слепых людей.